หน้าเว็บ

9/16/2013

Northop F-5 E/F Tiger II 30th Anniversary Shark nose RTAF

1/144th Scale Model : Northop F-5 E/F Tiger II  30th Anniversary "Shark nose" 211Sqd.,21Wing,Ubon-AFB, Royal Thai Air Force 
Kits:DRAGON   Decals: SiamScale  Modeller: Supawat Putthitornworasit 

                 บ.ข.18 ข (F-5 E) เป็น บ. ขับไล่ทางยุทธวิธีอเนกประสงค์ประสิทธิภาพสูง ที่นั่งเดียว   ส่วน บ.ข.18 ค (F-5F) เป็น บ. ขับไล่และฝึกทางยุทธวิธีอเนกประสงค์ประสิทธิภาพสูง 2 ที่นั่งเรียงตามกัน 
เครื่องบิน F-5 ผลิตโดยบริษัท NORTHROP  COOPERATION, AIRCRAFT DIVISION ประเทศสหรัฐอเมริกา  บ.F-5 E/F มีข้อปฏิบัติในการบินคล้ายกันโดยในห้องนักบินหลัง  บ.F-5F  มีระบบบังคับและแผงเครื่องวัดที่สัมพันธ์กับห้องนักบินหน้า เพื่อใช้ฝึกนักบิน
            บ.ข.18 ข/ค  (F-5 E/F) ใช้เครื่องยนต์  TURBOJET
J85-GE-21B/C  2  เครื่องยนต์พร้อมด้วยชุดสันดาปท้าย สามารถบินด้วยความเร็วเหนือเสียง ลำตัว บ. แผนแบบรูปร่างตามกฎพื้นที่ (AREA-RULE) คล้ายรูปขวด COKE  ระบบควบคุมการบินทำงานด้วย HYDRAULIC  ล้อฐานมี 3 ล้อ บังคับทิศทางการขับเคลื่อนด้วยล้อหน้า  เชื้อเพลิงบรรจุทั้งใน FUEL  CELL  และถังอะไหล่ภายนอกขนาด 150 GALLONS
            กองทัพอากาศได้จัดหา บ.ข.18 ข/ค เข้าประจำการจำนวน 2 ฝูง โดยทั้ง 2 รุ่นมีลักษณะรูปร่างและสมรรถนะที่ใกล้เคียงกัน  สำหรับข้อแตกต่างของ บ.ทั้ง 2 รุ่น ที่เห็นได้ชัด คือ ส่วนหัว บ. ซึ่งเป็นแบบ CONICAL NOSE  และ SHARK NOSE  ข้อแตกต่างที่สำคัญอีกอย่างคือ  ระบบเรดาร์ซึ่ง บ.รุ่น  CONICAL NOSE ใช้เรดาร์ AN/APQ-153, 157 และ รุ่น SHARK NOSE ใช้เรดาร์ AN/APQ-159 (V)3, 4, 5                                         
            นอกจากนี้ กองทัพอากาศได้ปรับปรุงสมรรถนะระบบควบคุมการยิงของ บ.ข.18 ข/ค โดยติดตั้งระบบ INS และ HUDWAC  รวมทั้ง บ.บางเครื่องได้รับการปรับปรุงให้สามารถใช้งาน GPU-5/A GUN POD และ PYTHON-4 และปัจจุบัน ได้รับการปรับปรุงขีดความสามารถระบบอาวุธและอุปกรณ์สื่อสาร  รวมทั้งติดตั้ง DIGITAL CADC และ ANTI-SKID โดยบริษัท ELBIT ประเทศอิสราเอล


Static scale model 


























9/11/2013

ATR 72-500 "ROYAL FLIGHT" RTAF

1/144th Scale model: ATR 72-500 "ROYAL FLIGHT" {เครื่องบินลำเลียงแบบที่16} 603 Sqd.6 Wing.,DonMuang AFB.,ROYAL THAI AIR FORCE 
Kit: F-Resin (France)   Modeller: Supawat  Putthitornworasit  SEP'2013


   In 2007 year the Thai government approved the RTAF of project to procurement budgets for 4 ATR-72-500 aircraft to offer a vehicle for royalty The Royal plane and  VIP flight mode for short distance  Airport and not far to airports with short runways. to replace the aircraft AVRO HS748 (BL. 5) active for over 40 years and will be operated into 603 Squadron 6 Wing Airborne Division stationed in Donmuang AFB, Bangkok Thailand. The Aircraft build by Avions de Transport Regional - EADS' (French.) The serial number assigned to serve # 872 and dilivery on 9 SEP 2009.
The ATR 72 was developed from the ATR 42 in order to increase the seating capacity (48 to 78) by stretching the fuselage by 4.5 metres (15 ft), increasing the wingspan, adding more powerful engines, and increasing fuel capacity by approximately 10 percent. The 72 was announced in 1986, and made its maiden flight on 27 October 1988. One year later, on 27 October 1989, Finnair became the first airline to put the aircraft into service. Since then, at least 408 ATR 72s have been delivered worldwide 
ATR 72-212A/Series 500   
Certified in January 1997 with either  x2 PW127F turboprops engines the ATR72-212A is an upgraded version of the -210 using six-bladed propellers on otherwise identical PW127F engines. Other improvements include higher maximum weights and superior performance, as well as greater automation of power management to ease pilot workload
General characteristics


  • Crew: 2
  • Capacity: 68 to 74 passengers
  • Length: 27.17 m (89 ft 2 in)
  • Wingspan: 27.05 m (88 ft 9 in)
  • Height: 7.65 m (25 ft 1 in)
  • Wing area: 61.00 m2 (656.6 sq ft)
  • Aspect ratio: 12.0:1
  • Empty weight: 12,950 kg (28,550 lb)
  • Max takeoff weight: 22,500 kg (49,604 lb)
  • Powerplant: 2 × Pratt & Whitney Canada PW127F turboprops, 1,846 kW (2,475 shp) each
Performance
  • Cruise speed: 511 km/h; 318 mph (276 kn)
  • Range: 1,324 km (823 mi; 715 nmi) 
  • Service ceiling: 7,620 m (25,000 ft) 
  • Takeoff Run at MTOW: 1,165 m (3,822 ft)

 Static Model Kit




























9/09/2013

Fairchild Republic A-10 Thunderbolt II

1/144th Scale model : Fairchild Republic A-10 Thunderbolt II  USAF
Kit: Revell        Modeller : Supawat  Putthitornworasit

                   The Fairchild Republic A-10 Thunderbolt II is a single-seat, twin-engine, straight-wing jet aircraft developed by Fairchild-Republic in the early 1970s. The only United States Air Force aircraft designed solely for close air support of ground forces, the A-10 was built to attack tanksarmored vehicles, and other ground targets with limited air defenses. It also has a secondary mission, where it provides airborne forward air control, guiding other aircraft against ground targets. Aircraft used primarily in this role are designated OA-10. With a variety of upgrades and wing replacements, the A-10's service life has been extended to 2040.  The A-10 is exceptionally tough. Its strong airframe can survive direct hits from armor-piercing and high-explosive projectiles up to 23 mm. The aircraft has triple redundancy in its flight systems, with mechanical systems to back up double-redundant hydraulic systems. This permits pilots to fly and land when hydraulic power or part of a wing is lost. Flight without hydraulic power uses the manual reversion flight control system; this engages automatically for pitch and yaw control, and under pilot control (manual reversion switch) for roll control. In manual reversion mode, the A-10 is sufficiently controllable under favorable conditions to return to base and land, though control forces are much higher than normal. The aircraft is designed to fly with one engine, one tail, one elevator, and half of one wing missing.

General characteristics
Armament

Static Model kit